شهریه دانشگاه آزاد

26 مهر 1403

زمان پرداخت شهریه دانشگاه آزاد 1403 - 1404

همانطور که در بندهای قبلی مقاله اشاره شد، دانشجویان دانشگاه آزاد برای تحصیل در این دانشگاه بایستی مبلغی را به عنوان شهریه پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه آزاد به دو بخش (شهریه ثابت و شهریه متغیر)، تقسیم شده است. به طور کلی تاریخ واریز شهریه قبل از انتخاب واحد می باشد. دانشجویان می بایستی قبل ار امتخاب واحد های درسی اقدام به پرداخت شهریه ثابت کنند اما شهریه متغییر را تا زمان پایان ترم قبل از شروع امتحانات ترم بایستی پرداخت شود. هر یک، زمان مختص به خود را برای واریز وجه دارد.

 

 

 

منبع: میزان شهریه دانشگاه ازاد

شهریه دانشگاه پیام نور

26 مهر 1403

مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه ها

دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه های محسوب می شود که دانشجویان موظف به پرداخت شهریه می باشند. هر چند معمولا شهریه دانشگاه پیام نور به نسبت شهریه دانشگاه آزاد و نوبت دوم تقریبا کمتر می باشد به همین سبب تعداد متقاضیان برای این دانشگاه را می توان گفت به نسبت بالا می باشد. البته تمامی دانشگاه های شبانه، پردیس خودگردان، آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور همگی شهریه پرداز می باشتند و تنها دانشگاه بدون شهریه، دانشگاه روزانه است.

 

 

 

 

منبع: مبلغ شهریه دانشگاه پیام نور

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

26 مهر 1403

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی 1403 - 1404

تمامی دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه علمی کاربردی موظف به پرداخت شهریه هستند. هر دانشگاهی برای پرداخت شهریه سامانه و درگاه بخصوص خود را دارد. نحوه پرداخت شهریه در این دانشگاه به صورت اینترنتی در سامانه هم آوا امکان پذیر است. این سامانه علاوه بر مسئله پرداخت شهریه امکانات و اطلاعات زیاد دیگری نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد. مراحل واریز شهریه دانشگاه علمی کاربردی را قدم به قدم برای شما در این مقاله شرح داده ایم.

  • ورود به سایت هم آوا
  • وارد کردن رمز عبور و نام کاربری
  • کلیک بر روی گزینه تسویه شهریه دانشگاه
  • مشاهده مبلغ شهریه
  • واریز کردن مبلغ شهریه

واریز کردن مبلغ شهریه با استفاده از کارت اعتباری بانکی و یا سامانه های بانکی امکان پذیر می باشد. در پایان واریز وجه پیامی در خصوص انجام دادن با موفقیت شهریه بر روی صفحه نمایان می شود. گاهی اوقات نیز کد پیگیری برای شما ارسال می شود. کد را یادداشت کرده و حفظ کنید.




منبع: شهریه دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل

25 مهر 1403

 

ثبت نام استخدام موسسه اعتباری ملل به صورت اینترنتی و جدا از آزمون های سایر دستگاه های اجرایی کشور برگزار می شود. داوطلبان متقاضی نیاز است که به سایت موسسه اعتباری ملل به نشانی melalbank.ir مراجعه نمایند و از اطلاعیه های ثبت نام و نحوه نام نویسی مطلع شوند.

در سال گذشته فرآیند ثبت نام به صورت ارسال فایل های مورد نیاز به آدرس ایمیل این بانک بود و داوطلبان می توانستند طبق زمانی که مشخص شده افراد متقاضی باید فایل اسکن شده درخواست همکاری را به همراه اسکن عکس 4 × 3 به آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایند. 


شرایط ثبت نام آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل 1403

افرادی که می خواهند در این آزمون ثبت نام کنند، باید دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش این بانک باشند. ممکن است که هر ساله شرایط استخدام موسسه اعتباری ملل باتوجه به رشته های مورد نیاز با یکدیگر متفاوت باشد. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی به شرح زیر است.

شرایط عمومی آزمون استخدام موسسه اعتباری عسکریه 1403

  • اعتقاد و التزام به دین اسلام
  • دارای تابعیت جمهوری اسلامی
  • نداشتن سابقه محکومیت جزائی، نداشتن اشتهار و محکومیت به فساد اخلاقی و برخوردار بودن از حسن شهرت
  • نبود اشتغال به کار، عدم خدمت تمام وقت یا نیمه وقت در سایر نهادها و سازمان ها و موسسات دولتی و غیردولتی
  • عدم اعتیاد
  • سلامت جسمانی و روانی طبق تائیدیه پزشک موسسه
  • سلامت بینایی
  • داشتن مهارت کامپیوتر

شرایط اختصاصی آزمون استخدام موسسه اعتباری عسکریه 1403

  • جذب متقاضیان بومی تهران
  • جذب متقاضیان آقا
  • شرایط سنی حداکثر 25 سال تمام
  • داشتن کارت پایان خدمت و معافیت دائم (غیر از معافیت پزشکی)
  • دارا بودن مدرک دیپلم و فوق دیپلم در رشته های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی

 

 

 

 

منبع: ثبت نام استخدامی موسسه اعتباری ملل

زمان ثبت نام آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل

25 مهر 1403

 

 

هر ساله بانک ها به دنبال جذب افراد متخصص هستند که موسسه مالی اعتباری ملل نیز از این قاعده مستثنی نیست. متقاضیان ثبت نام در موسسه اعتباری ملل (عسکریه) بعد از اینکه اطلاعیه ثبت نام این موسسه منتشر شد، می توانند، با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام به صورت اینترنتی نام نویسی نمایند. موسسه اعتباری ملل که در گذشته به نام موسسه مالی اعتباری عسکریه فعالیت داشته است، هر ساله اقدام به جذب نیرو می نماید. داوطلبان بعد از اینکه اطمینان پیدا کردند که تمامی شرایط استخدام موسسه اعتباری ملل را دارند، می توانند، اقدام به ثبت نام کنند. زمان ثبت نام آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل هر ساله متغیر می باشد.

تاریخ استخدام موسسه مالی اعتباری ملل تمدید می شود.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل 1403

تمامی داوطلبان و علاقمندان به ثبت نام در آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل باید قبل از اینکه ثبت نام کنند، با دقت دفترچه راهنمای ثبت نام و شرایط ثبت نام را مطالعه نمایند. در واقع جذب افراد متقاضی در آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل براساس آزمون کتبی، بازبینی مدارک و همچنین صلاحیت داوطلب می باشد. برای اینکه داوطلب در رشته محل مود نظر قبول شود، باید مراحل پذیرش موسسه اعتباری ملل را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

 

 


 

منبع: زمان ثبت نام استخدامی موسسه اعتباری ملل

برنامه ریزی کنکور انسانی

25 مهر 1403

 

در طی چند سال اخیر تعداد متقاضیانی که در کنکور سراسری انسانی شرکت می کردند، متفاوت بوده است. برای مثال طبق آمارهای به دست آمده در سال های 90 تا 93 آمار شرکت کنندگان کنکور انسانی نسبت به سال های 94 تا 97 بیشتر بوده است و پس از آن در سال های بعد این تعداد مقداری روند صعودی داشته است. همچنین با وجود مصوبات سنگینی که امروزه در نحوه برگزاری کنکور سراسری مشاهده می کنیم، انتظار می رود که تا سالیان آینده کنکور حذف شود.

به طور کلی امروزه داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، لازم است که با وجود شرایط سخت برای پذیرش و قبولی خود را آماده نمایند و با برنامه ریزی جلو روند. تمامی افرادی که واجد شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون سراسری باشند و نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام کرده اند، بهتر است که از همین ابتدا یک برنامه ریزی درست و اصولی را طراحی نمایند و تا زمان برگزاری کنکور سراسری با آن پیش بروند.


مزایا و فواید برنامه ریزی کنکور انسانی 1404

مزایای برنامه ریزی درسی چیست؟ برنامه ریزی چه تاثیری در موفقت افراد برای قبولی کنکور انسانی دارد؟ اهمیت برنامه ریزی درسی چیست؟ سوال های بسیاری از ذهن شما عزیزان در رابطه با برنامه ریزی درسی و اهمیت و مزایای آن وجود دارد که باعث سردرگمی و عدم اطمینان شما به یک برنامه درسی یا مشاور تحصیلی می شود.

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور سراسری علوم انسانی

اعلام نتایج آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل

22 مهر 1403

 

بنابراین بعد از اینکه افراد متقاضی در آزمون استخدامی موسسه اعتباری شرکت نمودند، برای آگاهی از اعلام نتایج آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل نیاز است که به آدرس سایت melalbank.ir مراجعه نمایند. در واقع اعلام نتایج آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل در دو مرحله می باشد.

بعد از اعلام نتایج آزمون کتبی و موفقیت در این آزمون، داوطلبان به مرحله گزینش و مصاحبه راه می یابند و با گذراندن مرحله گزینش که نتایج آن از طریق سایت موسسه اعتباری عسکریه و یا پیامک به داوطلبان اعلام می شود، به مرحله استخدام موسسه راه می یایند.

امکان دارد برخی از بانک ها علاوه بر آزمون، از طریق بررسی مدارک و رزومه، اقدام به جذب نیرو نمایند. در صورت واجد شرایط بودن شما از طریق پیامک، شماره تلفن و یا ایمیل اطلاع داده می شود تا برای مصاحبه حضوری به موسسه اعتباری مراجعه نمائید. از این رو اعلام نتایج موسسه اعتباری ملل متغیر است و بستگی به اعلام نتایج موسسه دارد.

توجه داشته باشید که اعلام نتایج از طریق شماره تماسی که فرد ثبت نموده است، به او اطلاع داده می شود و فرد داوطلب در هنگام درج شماره تلفن باید دقت داشته باشد. لازم به ذکر است که تکمیل فرم ثبت نام موسسه به منزله استخدام نیست و صرفا به دلیل بررسی مدارک است و بانک موظف به استخدام شما نیست.

 

 

 

 

منبع: اعلام نتیجه آزمون استخدامی موسسه اعتباری ملل

برنامه ریزی کنکور تجربی

22 مهر 1403

 

یکی از دغدغه های مهم زندگی بسیاری از دانش آموزان در کشور ما، قبولی در کنکور سراسری و آینده شغلی آن ها می باشد. آزمون سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش برای گروه های آزمایشی (تجربی، انسانی، ریاضی، زبان های خارجه و هنر) برگزار می گردد و داوطلبان با کسب موفقیت در این آزمون می توانند به دانشگاه های خوب کشور راه یابند. با توجه به رقابت بسیار بالای این آزمون، قبولی مقداری دشوار و چالش برانگیز است، از این رو برنامه ریزی خوب کنکور می تواند فرد تا به سمت موفقیت و قبولی سوق دهد. در مقاله حاضر قصد داریم که شما را با اصول صحیح و روش های برنامه ریزی کنکور تجربی آشنا کنیم و امیدواریم که توانسته باشیم در جهت تحقق اهداف شما عزیزان موثر واقع شویم.

برنامه ریزی باعث تعیین اهداف فرد، نظم در مطالعه دروس افزایش انگیزه و در نهایت تحقق اهداف وی خواهد شد.

برنامه ریزی کنکور تجربی 1404

همانطور که همه شما عزیزان می دانید، کنکور سراسری و سبک سوالات آن کاملا متفاوت از هر آزمون و امتحانی می باشد که شما در مدرسه با آن سروکار داشته اید. با توجه به اهمیت بسیاری که این آزمون در سرنوشت بسیاری از افراد جامعه ما دارد، بایستی فرد با توجه بسیار جلو رود و با پیروی از برنامه ریزی درسی اصولی به سمت موفقت گام بردارد.

بسیاری از کسانی که قصد ثبت نام کنکور را دارند، چند ماه قبل از تاریخ برگزاری کنکور به مطالعه دروس خود و آماده شدن برای این آزمون می پردازند. همچنین بسیاری نیز هستند که در پی مشاورانی با تجربه و متخصص می باشند تا آن ها را به شیوه درست تا روز کنکور راهنمایی و هدایت کند. پیشنهاد اول ما به شما عزیزان، داشتن مشاور اختصاصی و در نهایت برنامه ریزی کنکور تجربی می باشد. برنامه ریزی نیز به نوبه خود دارای اصول و قواعدی است که باید به دست یک مشاور با تجربه انجام شود و بهترین بازدهی را برای فرد داشته باشد.

 

 

 

 

منبع: اصول برنامه ریزی کنکور تجربی

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

19 مهر 1403

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه آزاد 1404

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در گرو دارا بودن مدارک مورد نیاز ثبت نام است و چنانچه مدارک مندرج در این مقاله را به همراه نداشته باشید، امکان نام نویسی برایتان میسر نخواهد بود. مدارک ثبت نام ارشد بدون آزمون در دفترچه راهنمای ثبت نام گردآوری می گردد و برای سهولت دسترسی شما عزیزان این بخش از مقاله حاضر را به ارائه توضیحاتی درباره مدارک ضروری ثبت نام اختصاص داده ایم.

  1. عکس 4 × 3
  2. اطلاعات شخصی
  3. اطلاعات تحصیلی
  4. خرید سریال ثبت نام
  5. مشخصات دقیق محل سکونت و آدرس پستی و شماره تماس
  6. مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه

 

 

 

منبع: ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد فیزیک

19 مهر 1403

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد فیزیک 1404

فیزیک به معنای دانش طبیعت می باشد و در این علم به مطالعه ماده، حرکت، رفتار آن در فضا، انرژی و نیرو پرداخته می شود و در واقع می توان اینگونه ذکر کرد که فیزیک به معنی علم قوانین حاکم بر طبیعت می باشد و هدف دانشمندان از مطالعه این علم، درک چگونگی رفتار جهان می باشد و این علم یکی از قدیمی ترین علوم طبیعی است. رشته فیزیک در دوره کارشناسی دارای گرایش خاصی نیست اما در دوره کارشناسی ارشد و دکتری، این رشته گرایش های مختلفی دارد. از گرایش های مختلف این رشته می توانیم به (فیزیک ماده چگال، نانو فیزیک، فیزیک آماری و سامانه های پیچیده، فیزیک پلاسما، فیزیک هسته ای و...) اشاره کنیم.

از اهداف دیگر دانشمندان در مطالعه علم فیزیک، توصیف تمام پدیده ها توسط مدل های ریاضی است. مدارک و مستندات بسیاری وجود دارد که نشان می دهد فیزیک از یونان باستان نشات می گیرد. برخی از نظریه پردازان ریشه این علم را از تلاش تالس برای شناخت ماده تا استنباط دموکریت که ماده باید به حالت ثابتی تقلیل پیدا کند، می دانند. فیزیک یکی از رشته های علوم پایه به شمار می آید که فیزیک دانان به تحقیق درباره پدیده های طبیعی و انجام آزمایش های متفاوت می پردازند. در علم فیزیک هیچ گاه مرز واضحی بین فیزیک کلاسیک و فیزیک نوین وجود ندارد، به طوری که برخی از فیزیک دانان، فیزیک جدید را شکل کامل شده فیزیک کلاسیک می دانند.

 

 


 

منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد فیزیک

خطا ...
آدرس ایمیل وارد شده نامعتبر است.
متوجه شدم